top of page
1_edited.jpg

גילוי מידע מקוון - העתיד

sagi tamir

זמן קריאה 1 דקות

אפר 23

15

2

הוראות חוק הגנת הצרכן בישראל ובמדינות נוספות בעולם מחייבות את העוסקים, טרם ביצוע עסקאות מכר מרחוק (למשל עסקה מקוונת באינטרנט), לגלות לצרכנים מידע מהותי וחיוני על העסקה, כגון מפרט, מחיר, פרטי היצרן ועוד. לאחר ביצוע העסקה, על העוסקים לספק לצרכנים את המידע האמור באופן "משתמר" על מנת שהצרכן יוכל לשמור אותו לאורך זמן לאחר ביצוע העסקה. מסירת המידע לאחר ביצוע העסקה מתקיים לרוב באמצעות אימיילים, קבצים דיגיטליים וכן מסמכים פיסיים.


לאור התפתחות מערכות בינה מלאכותיות (AI), עולה התהייה האם ניתן לרתום את טכנולוגיית הבינה המלאכותית לשיפור הליך גילוי המידע והעצמת הגנת הצרכן?


נניח שמערכות AI יכולות לאסוף את המידע הנדרש בזמן אמת, כאשר אתם גולשים באתר סחר מקוון. עתה, תארו לכם שאתם מחפשים מוצר כלשהו, ובמקביל, מערכת ה-AI אוספת ברקע, מהאתר, את כלל המידע הדרוש על פי חוק – מחיר המוצר, תנאי משלוח, אחריות תנאי ביטול וכו. אמצעי זה מספק לכם סיכום של כלל המידע המהותי הנדרש לכם בטרם ביצוע העסקה. כלומר, שעד שאתם מקליקים "קניה", המערכת מאתרת בשבילכם את המידע הדרוש לכם ומגבשת מעין מסמך גילוי מקיף וממוקד לסקירה, בהתאם להוראות החוק.

מערכת AI זו, בעלת שימוש כפול: האחד, מפשטת את תהליך הרכישה לצרכן שכן כל המידע מוגש לו באופן מרוכז ומדויק נכון למועד הרכישה. השני, מספקת שכבת הגנה נוספת לצרכנים, וכך כל מידע שאינו מדויק, חסר או סותר את הוראות החוק מזוהה מיידית, ומתריע על כך לצרכן.

 

בעידן הדיגיטלי שאנו נמצאים בו, מערכת AI יכולה לשמש כעוזרת קניות אשר מוודאת את המידע שנמסר לצרכן ומגנה עליו באופן אקטיבי, דבר שמשנה את חווית הקניה ומציב סטנדרט חדש של הגנת צרכנים בסחר המקוון.

bottom of page